הפרק הוקלט באולפני סופה סטודיו. תודה לאסף רפפורט על הליווי.
הרשמו למפגש המאזינים הראשון של היסטוריה לילדים – להרשמה. 24.1.2019 בבית אריאלה בתל-אביב. מספר המקומות מוגבל.
הפרק בחסות קבוצת רימונים מבית מיטב דש. שילוב של אנשים, טכנולוגיה וביטוח. חולמים להיות סוכני ביטוח? רוצים לשמוע על הכלים הייחודים של רימונים? צרו אתם קשר ותגידו שיובל שלח אתכם – https://rimonimins.co.il
Podcast: Play in new window | Download (27.6MB)
Subscribe: Google Podcasts | Pandora | iHeartRadio | TuneIn | Deezer | RSS | More
5 תגובות
יובל שלום,
ראשית, אני מאד מאד נהנה מהפודקאסט. מאד.
הבוקר שמעתי את הפרק על החרם היהודי על קוקה קולה ונהנתי גם ממנו.
בפרק נאמר כי "בעזרת" הסכם אוסלו, הוסרו פעולות חרם שהיו על ישראל וכחלק מזה החלה חברת טויוטה ליצא מכוניות לכיוון ישראל. הדברים שנאמרו נתנו מען "נקודות זכות" להסכם אוסלו ותלו בו תרומה ללגיטמציה של ישראל בעולם.
לאחר הפרק התוודעתי לעמוד הבא בו מצויין כי טויוטה, ויצרניות רכב יפניות אחרות, החלו לספק רכבים לישראל עוד בשנת 92 (לפני הסכם אוסלו…) וזאת דווקא אחרי מלחמת המפרץ (ואולי עוד בתקופת יצחק שמיר… ואולי בעקבות ועידת מדריד…)
אשמח לבדיקתך והתייחסותך.
תודה רבה,
איתי גרוס
052-6113682
נוסטלגיה רכב : חוזרים 20 שנה אחורה ל – 1992
https://wheel.co.il/%D7%A0%D7%95%D7%A1%D7%98%D7%9C%D7%92%D7%99%D7%94-%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%97%D7%95%D7%96%D7%A8%D7%99%D7%9D-20-%D7%A9%D7%A0%D7%94-%D7%90%D7%97%D7%95%D7%A8%D7%94-%D7%9C-1992/
הי איתי,
תודה רבה. בדקתי והכתבה הראשונה שמצאתי בניון-יורק טיימס בה טויוטה הודיעה על כוונתה למכור רכבים בישראל הייתה בשנת 1991 לאחר סיומה של מלחמת המפרץ וקצת לפני ועידת מדריד. יש כתבה מוקדמת יותר במאי 1990 בעיתון מעריב על כך שחברת מכוניות המזרח מנסה לקבל אישור לייבא מכוניות טויוטה לארץ. אכן בשנת 1992 נחתו טויוטות כאן לראשונה. כנראה לא בזכות הסכם אוסלו אלא בזכות התהליכים שהתרחשו כאן בין שנת 90-95.
יובל תודה.
אגב, אותו סיפור עם פפסי ופיצה האט…
לא בזכות הסכם אוסלו אלא לפניהם.
איתי
אני חושב שהתהליך של אוסלו שהחל במדריד היה אחד הזרזים להביא את החברות לארץ. זה לא משנה אם זה חתימה על נייר זה או אחר, אך בזכות התהליך שהחל בשנת 1990 הייתה להם לגיטימציה לבוא לכאן. דרך אגב ארגונים יהודיים איימו בחרם על החברות הללו בשנות השמונים וזה לא הזיז להם יותר מדי.
יובל
נסכם אם כך שהקרדיט מגיע ליצחק שמיר