פרק 282: היפנים לא מאמינים בחופשות – סיפורים מיפן

עומר מלחי, אחי, היה מורה לחינוך מיוחד בעיר ניו יורק במשך עשר שנים. יום אחד הוא קם בבוקר וגילה שהכל רגיל מדי. הוא התפטר וטס לנפאל, שם התנדב ולימד במשך שנתיים. אחר כך טס ללמד ביפן. במהלך השיחות שלנו בשנתייים האחרונות, שמעתי סיפורים מעניינים ומוזרים כאחד על יפן והיפנים.

לפני כמה שבועות עומר הגיע לביקור בארץ. נסענו לחושה במצוקי דרגות ושם פתחתי מיקרופון ודיברנו. עומר סיפר לי על בתי הספר ביפן, מה היה קשה לו לראות, למה מורים יפנים עובדים 70 שעות בשבוע, כמה שעות תלמידים נמצאים בבית ספר, איזה פרי עולה 100$ ביפן, תרבות השתייה, יחסים בין גברים ונשים, בקיצור, שיחה מרתקת ולעיתים מטורפת.

האזנה מהנה!

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

Check Also

פרק 338 – "אגרוף לבטן" – סיפורי השואה של חברי כפר אחים – מתוך ספרה של רבקה גובר

רבקה גובר הקליטה את זיכרונותיהם של חברי כפר אחים, מתקופת השואה. היא איגדה אותם לספר …

2 comments

  1. מרתק, תודה

    לגבי היחס היפני למלחמת העולם השניה, היה מאוד מפתיע לשמוע על עיוות תודעה היסטורית כה עמוק במדינה מפותחת ודמוקרטית.
    [וההשוואה של אחיך את מעשי יפן בסין במלה"ע2, לניצחוננו על הערבים במלחמת העצמאות, חמורה מאוד ומקוממת. יש הבדל עצום בין להרוג במי שבא לרצוח אותך כשהושטת לו יד לשלום, לבין רצח העם המאוד ברוטאלי שביצעו היפנים בסינים. זה תכל'ס לקרוא לחיילי צה"ל נאצים]

    יהיה מאוד מעניין לשמוע עוד על תודעת מלחמת העולם השניה בציבור היפני ממומחים לתחום.
    אולי כחלק מסדרת נספחים לסדרה המעולה על מלחמת העולם השניה.
    -להפוך את ההיסטוריה מסיפורי עבר למערכת תהליכים סוציולוגיים ארוכי טווח.

  2. בלי לפגוע, מבקש לתת משוב שלילי על הפרק הזה. היו בו מספר דברים שפגמו בהאזנה שלי:
    1.קולות הלעיסה שלך בתחילת הפרק
    2. קולות ההליכה שלכם ביום השני (הדריכה על האבנים ממש עצבנה)
    3. התשובות של עומר היו קצת מגומגמות וכלאחר יד. זה נשמע כאילו הוא רק מנסה להתחמק מתשובות לשאלות שלך. גם החוויות האישיות שסיפר לא היו כולן מעניינות (האוסטרלי הגבוה שמפחד מאשתו, צלחת הסאשימי שאכל), וגם – הוא מורה בבית הספר. למה לא היה לא שולחן או מקום ישיבה משלו?

    מתנצל מראש על הביקורת. הכל באהבה. אוהב מאוד את הסיפורים שלך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *