פרק 118: הסיפור המדהים של שמואל הנגיד ובנו – חלק 5

nagid1 (Small) (2)

שירי שמואל הנגיד על מסיבות ואלכוהול, מדוע כתב שמואל הנגיד שירי אהבה לנערים צעירים, מחלותיו, שיריו הנוגעים ללב, מסעות הקרב המוצלחים למלגה (מלחה), מותו, יהוסף נכנס לנעלי אביו, במה נבדל יהוסף מאביו, מדוע הפך לאדם ממורמר, למי קרא ננסית וההסתבכויות בחצר המלך.  פרק אחד לפני אחרון.  העסק מתחיל להתחמם.  וגם חגיגה מוזיקלית. אל תחמיצו.

האזנה מהנה!

מוזיקה

  • "Evasion" – Mohamed Rouane
  • "Sen Gelmez Oldun (Remix)" – Alihan Samedov
  • Gözelim Sensin – Alihan Samedov
  • רבקה זוהר – יוסף הצדיק
  • Mohammed Abdel Wahab – "Scared To Say What Is In My Heart"
  • Los del Rio – Sevilla tiene un color especial
  • Gözelim Sensin – Alihan Samedov – Balaban
  • Kevin Macleod – Conflicted
  • https://www.youtube.com/watch?v=LPUdGNw_0rE

 

 

 

 

 

547141_559228107430624_974741667_n (1)
הגבעה עליה בנה יהוסף את ביתו. מבצר אלהמברה – אל חמרה – האדומה – כפי הנראה נבנה כביתו של יהוסף

 

 

nagid2 (Small) (2)

 

330px-the_moorish_bazaar1
שוק בגרנדה

 

 

 

HEB-18-5

 

 

muatid coins
מטבעות מוסלמיים מתקופת תור הזהב

8 תגובות

  1. קודם כל ישר כח עצום. אחלה פרקים.
    אפשר בבקשה לקבל רפרנס\לינק לשירים הארוטים-הומוסקסואלים של ריה"ל.
    כמו כן, האם אתה מכיר שירים דומים צמד יתר משוררי ספרד- (אבן גבירול, אלקבץ וכו')
    תודה

  2. הי איתן,

    מספר מקומות:
    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7%99%D7%A8%D7%AA_%D7%94%D7%97%D7%A9%D7%A7

    יש סדרה בעריכת ישראל לוין – http://www.taupress.tau.ac.il/index.php?cat=3&name=tor&state=2&book=1031&nav=3

    וגם בעריכת טובה רוזן שמדברות על כך.

    כאן יש תאור קצר הסוקר גם את הספרות שסוקרת את התקופה – עם אלוהים ועם אנשים: הומוסקסואליות במסורת היהודית של סטיבן גרינברג

    השירים הללו מופיעים אצל משוררים רבים – אבן עזרא, אלחריזי, אבן גבירול, שמואל הנגיד ויהודה הלוי.

    תראה גם כאן – http://www.text.org.il/index.php?book=0803044

    יובל

  3. תודה יובל על כל הסדרה המרתקת..

    לגבי השירים : יובל אני לא נכנס בך' אתה אדם ענו, ובאמת ישר, ובלי אגנדה למרות שאני חושב שנפלת בשטויות של חוקרים, ובחוקרים אני נכנס..
    אז ככה אני מעדיף להאמין לשמואל הנגיד
    ולבנו, מאשר לאג'נדה של החוקרים אחרי אלף שנה שלא מכירים תורה מהי יהדות מהי וקדושה מהי..
    וכמו שטען בהמשך הסדרה יוסף הנגיד שלא היה הורג בביתו, בגלוי, כך ברור שתלמידי חכמים גאונים וקדושים, לא יפרסמו בגלוי איסורים ואח"כ יכחישום.
    יש שאלה. איך נח נכנס לתיבה אם היה עוור? התשובה כמובן שלא היה עוור.
    כך החוקרים מניחים הנחות בחוסר הכרות עם קודש ,ואז מוכיחים דברים שלא היו ולא נבראו..
    אהבה לצבי יכולה להיות אהבה לא"י או התורה, ממש לא מסובך..
    ולגבי השירים הספציפיים את של ר' יהודה הלוי ,אפשר לפרש על עבודת אדמה( גינה, דודים זה משל לשפע) או ניסיון לישוב הארץ קודם שהגיע זמנו, ואת של שמואל הנגיד גם לא קשה לפרש לדוגמה שמואל פונה לסולטן ואומר שיש צבי שקוטף ורדים בגנו, ווהוא אוהב את הצבי, משל אולי לנגיסה של חכמת ישראל בחכמת האיסלאם, ושמואל שואל אהבתי את הצבי לכן עלי תשלח חרונך ?
    פונה לסולטן ואומר אם היית מבין חכמת ישראל מה היא אז שחרוך אוהביך ועינך, הסולטן מבקש לטעום דבש מחכמת התורה, ושמואל עונה תן לי דבש מפיך , אולי הקוראן , הסולטאן מתרגז כי הדבר אסור, ושמואל אומר, בחייאת הכל עלי.. אולי זה הפי' אולי פי' אחר אבל ודאי לא פירוש החוקרים שצר עולמם בעולם נמלה..
    נכון להביא כאן את דברי הרב קוק בעולת ראיה על שיר השירים:
    "וכמו שמי שהוא חמור לאהבה לא יחוש מה מה יחפצו משןררי אהבה,בשיריהם הפרטיים ,ואם היה יכולת בידו להשפיל את געגועים עד כדי טעימת חושו הגס היה עושה כן, בשמחת הלב ובנפש חפצה. כן מי שליבו ערלה .
    ומוכרח להיות כן מפני מפני שלא טעם להתנשא אל מקומי הגיוני קודש ולא חש מעולם נעם אור אהבת אמת צור כל העולמים, איש נבל ולא חכם זה לא יוכל להכיל את הרעיון כי אלה הגעגועים הרבים הפרטיים הנשאים שבשיר השירים המה רשמים של האוצר הגנוז בנפש כלל האומה.. ומה נמוכים הם הגמדים בעלי עיניים הטרוטות, הזוחלים סביב לשדרת האבנים התחתונה של מגדל אופל ורושמים את קומתו אשר לעד תגיע ,רק כפיסת ידם הקטנהו מעוף עיניהם, שדוק ותבלול שמו עליה מצור..
    תרגום: כמו שאדם גס מתרגם כל אהבה לחושים,כך אדם שעולם הקודש שלו רדוד מתרגם אהבה ,או אהבת חושים לעולמו הקרוב, כי לא יודע כמה עולם הקודש וכיסופיו עשירים, והוא חי רק את הקרוב, ובמשקפיים שלו ובעיני הגמדיות הוא מתבונן על ענקי עולם ורואה שורת אבנים נמוכה..

  4. הפרשנות המובאת לשירים נובעת מאגנ'דה ומניסיון ליצור רושם כאילו חלילה וחס גדולי עולם שהיו מוכנים למסור כל ממונם ונפשם למען קיום מצוות היהדות, יכתבו שירים המתארים את תשוקתם לאיסור חמור ביותר בתורה של משכב זכור.
    ברור לי שאישים דגולים וצדיקים אלה מתהפכים בקברם כאשר מסלפים את דבריהם בצורה כל כך מעוותת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *