המצור על אנטיוכיה
המצור על אנטיוכיה (במהלך מסע הצלב הראשון), איור מהמאה ה-15

פרק 4: מסעות הצלב (פודקאסט היסטוריה)

המצור על אנטיוכיה
המצור על אנטיוכיה (במהלך מסע הצלב הראשון), איור מהמאה ה-15

מסעי או מסעות הצלב הם סדרה של מסעות מאירופה למזרח התיכון בין השנים 1096-1214. במסגרת מסעות אלו הגיעו אלפי אבירים לירושלים וסביבתה במטרה ולכבוש אותה מידי המוסלמים. רק חלק קטן מהמסעות אכן הצליח, בעוד אחרים נכשלים ואפילו לא מגיעים קרוב לא"י.

מה היו הצלבנים? מי היה סלאח א-דין? מי היה ריצ'ארד לב ארי ומדוע יצא שמו כגיבור? מי נלחם בארסוף? מהו מסע הצלב של הילדים? מהו מסע הצלב המושחת ולמה אסור לצייר גרפיטי בירושלים.. כל זאת ועוד בפרק מס' 4, מסעות הצלב. האזנה נעימה!

Posted by | View Post | View Group

Check Also

פרק 234: איינשטיין – האיש שרכב על קרני אור – לילדים ולמבוגרים

קרני ואני עבדנו על הפרק הזה כמה שבועות טובים. היה חשוב לנו לספר את הסיפור …

14 comments

  1. היי, פרק מעולה! יש רק בעיה קטנה בעריכה של הפרק, בדקות 06:04-06:45 יש מנגינה שנכנסת סתם ככה בלי קשר ומפריעה לשמוע את הסבר הרקע על הסלג'וקים. לתשומת לבך…
    תודה על הפרק 🙂

    • תודה רבה על התגובה, אבדוק.

      יובל

    • בעיה גדולה…
      לא ניתן להאזין לפרקים הראשונים באייפון.
      הדברים נקטעים וכל הכייף בהאזנה אובד.
      לתשומת לבכם.
      טוביה

    • עושה שימוש באייטונס אני מניח. מוזר, לא קיבלתי הודעות דומות ממאזינים אחרים. בכל מקרה הפרקים החדשים הרבה יותר טובים… 🙂

      מקוה שהבעיה כבר נפתרה מעצמה.

      יובל

    • הבעיה לא נפתרה. בלתי ניתן לשמוע את המלל לזמן די ארוך בגלל המוסיקה

  2. יובל,

    קודם כל תודה על הפודקאסט.

    לגבי הנורמני והמערה.. לדעתי זה יכול ליהיות סיפור אמיתי.
    המוסלמים כרתו את היערות מסביב לי-ם.
    קשה לי לחשוב שנפטרו מכל הכמות הזאת בזמן קצר. הגיוני הדבר כי איפסנו אותו והמערה
    הנ"ל יכלה לשמש לכך.
    400 גזעים נשמע כמספר גדול. יכול ליהיות שהמספר מוגזם אבל בהחלט יכול ליהיות שהיתה כמות לא מבוטלת, מספיק כדי להתרשם ממנה.

    בהמשך לפודים.. המוזיקה מאפילה על הדיבור. במקרים כאלו גורמים לכך שלא שומעים ההצאה.
    משהו טוב.. P: בחירת המוזיקה פשוט מעולה!

    • אני צריך "לתקן" את הפרק הזה. יקרה בשבוע הבא אחרי שאוציא את הפרק של השבוע. תודה על התגובה!

      יובל

  3. אביב יעקובוביץ

    לגבי הניתוח של הטבח ביהודי אירופה אני ממש לא מסכים. כאמור נטען בשיעור שהפורעים היו בורים ועמי ארצות שלא הכירו את דעתה האמיתית של הנצרות ופעלו מתוך סתם אכזריות ומצוקה.
    לדעתי הכן היה פה תקדים היסטורי בעניין היחסים בין יהודים לנוצרים, אבל הדברים נבעו משינאה עמוקה שטופחה במשך דורות ע"י הכנסייה, ואף שהכנסייה לא אמרה להשמיד את היהודים, הציבור הרחב הבין שאין בכך שום פשע, והכן הצטרפו פה מספר גורמים לפרעות. שנאה מושרשת מדורות, מצוקה ומחסור של הצלבנים, במלחמה אנשים אוטומטית נעשים יותר אלימים. אם כן הנצרות היא האשמה בפרעות אלה, שהתירו את דמם של היהודים עד ימינו, והשיא היה בשואה, שאמנם נעשתה ע"י הנאצים האטאיסטים, אך הם היו ספוגים בשנאת יהודים של "נוצרים טובים". חבל שלא מלמדים בישראל על הפשעים המתמשכים של הנצרות נגד היהדות, שהיום זה מופיע בתמיכה בלתי מסוייגת בערבים ובטרור נגד יהודים, חרם על תוצרת התנחלויות, לחץ בנלאומי על ישראל והסתה נגדה. פשוט שום דבר לא השתנה אלפיים שנה, רק עוטפים את זה בסיסמאות מבלבלות.

  4. טעות גדולה,
    ממלכת יהודה , אכן נופלת ב70 לספירה לאחר כיבוש ירושלים. אבל בשום פנים ואופן זה לא סוף הקיום היהודי בארץ ישראל. ב135 בא מרד בר כוכבא, שהוא מציין בעצם את הקיום הפוליטי של היהודים בארץ יהודה!
    הקיום היהודי בגליל נמשך עד לכיבוש ארץ ישראל בידי
    המוסלמים. אבל גם אז, עדיין המשיכו משפחות יהודיות רבות לחיות בארץ ישראל. גם תחת הכיבוש המוסלמי.
    דרך אגב היהודים תושבי ירושלים נלחמו שכם אחד עם
    המוסלמים להגנת ירושלים כנגד המצור של הנוצרים עד לכיבוש ירושלים בידי האבירים והקמת ירושלים כבירת
    מדינת ירושלים האבירית- נוצרית. אז גם חדל הקיום של קהילה יהודית בעיר.
    חשוב היה לציין את העובדה הזאת כי הקיום היהודי בארץ ישראל לא פסק מעולם.
    טוביה

  5. יובל,
    מאיפה הבאת את הנתון השיקרי בנוגע ליחס של הקוראן ליהודים?
    לא להרוג את היהודים? למה לא?
    אני יכול להביא לך סורות שלמות שבהן תובע מוחמד מהמאמינים לחסל ולרוצץ את ראשי הנחשים האלה.
    צריך לתקן את הנתון הזה.
    טוביה
    נ. ב
    צלאח א- דין היה כורדי במוצאו. ובין המוסלמים הסונים
    הכורדים היו המאמינים הכי פשרנים. הם נלחמו על קיומם כעם מכוון שלא הם נתפסו כלא מאמינים ( באותו מעמד כמו השיעים).
    טוביה

  6. רק בימים אלה גיליתי את אתרך. מעניין ומנעים את השעות הארוכות ליד המכונות במפעל.
    ב-10 ביולי 2012 "הבטחתה" לתקן את הבעיה אבל עדיין לא ניתן להבין את הנאמר "מתחת" למעטה המוזיקלי. לדעתי עדיין לא מאוחר לתקן.
    תודה

  7. לא מצליח להאזין לפרק

  8. אופיר מזרחי

    ראשית תודה רבה על סקירה מדהימה כזו…

    למה בציר זמן הפרק הזה מסומן בבוסטון?

    עדין בתחילת הפרק יש קטע שלא שומעים אותך בגלל מוסיקה שהחליטה לקפוץ לשם…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *