פרסום בפודקאסט

יצירת קשר לפרסום בפודקאסט

פרסום בפודקאסט הוא טרנד חדש ואטרקטיבי מאוד למפרסמים בארץ ובעולם. פרסום בפודקאסטים מאפשר למפרסמים להגיע לקהל איכותי באופן בלעדי ומתוך מינוף של יחסי האמון והקירבה הקיימים בין מגישי הפודקאסט לקהל המאזינים.

מה זה פודקאסט?

פודקאסט הוא תכנית או סדרת תכניות הזמינות להאזנה באינטרנט, בכל זמן ובכל מקום.

אפשר להקביל את הפודקאסט ל-VOD של הרדיו – במקום להיות שבוי של עורכי תחנות הרדיו השונות בעת ההאזנה, עולם הפודקאסטים מאפשר למאזינים חופש בחירה מלא למה להאזין בכל רגע נתון, מתוך מגוון תוכניות בתחומים רבים ובשפות שונות.

אילו פודקאסטים פועלים בישראל?

במשך תקופה ארוכה פעלו בישראל רק קומץ פודקאסטים. קטעים בהיסטוריה לדוגמא, החל לפעול בשנת 2008 והיה אחד הפודקאסטים הראשונים שהוקמו בישראל.

בשנה האחרונה נמצא תחום הפודקאסטים בישראל במגמת התפתחות מהירה, עם כניסתם לתחום של פודקאסטרים עצמאיים רבים וגם מספר שחקנים גדולים – תאגיד השידור הציבורי, רדיו תל אביב, והחינוכית.

ועדיין בבסיסו של כל פודקאסט פופולרי עומד מגיש הפודקאסט והקשר הבלתי אמצעי שנוצר בינו ובין קהל המאזינים, המקשיבים לו באופן אינטימי במשך עשרות, מאות שעות ואף אלפי שעות.

הפודקאסט 'קטעים בהיסטוריה', לדוגמא, כולל למעלה מ-250 פרקים, להם האזינו עשרות אלפי המאזינים של הפודקאסט במצטבר כ-4 מיליון פעמים, מספרים אשר הופכים את הפודקאסט לאחד מ-2 הפודקאסטים המואזנים ביותר בישראל.

למה לפרסם בפודקאסט?

פרסום בפודקאסטים בשוק האמריקאי גדל בשנים האחרונות באופן פנומנלי ומגיע כעת להיקף של מאות מיליוני דולרים בשנה.

בישראל לעומת זאת נמצא שוק הפרסום בפודקאסטים בתחילתו, ומורכב ממפרסמים קטנים ומספר מצומצם של מפרסמים גדולים פורצי דרך.

היתרונות המרכזיים של הפרסום בפודקאסט הם:

– העברת המסר על ידי מגיש שהמאזין מכיר ומחובר אליו זמן רב, ושיכול לדבר על השירות והמוצר באופן בלתי אמצעי.

– קהל מאזינים איכותי ומבוסס.

– מדיום צעיר וחדשני.

– יחסי אמון ומעורבות רגשית גבוהה.

– סקרים בארץ ובעולם מראים שקיימת נכונות מאזינים גבוהה להיחשף לפרסומות בפודקאסט.

– בלעדיות – הסכמי פרסום בפודקאסט כוללים במקרים רבים הסכמי בלעדיות, לפיהם לא ניתן לפרסם במקביל שירותים או מוצרים מתחרים.

– חשיפה משולבת בפרקי הפודקאסט ובנכסים הדיגיטליים המשלימים של הפודקאסט – אתר אינטרנט, דפים וקבוצות ברשתות חברתיות ועוד.

איך מפרסמים בפודקאסט 'קטעים בהיסטוריה'?

– הקריאטיב שלכם – ואם תרצו אנחנו נוסיף את הצד של ההיסטוריה.

– הקלטת הפרסומת על ידי יובל מלחי, מגיש הפודקאסט בעשר השנים האחרונות ואישורה על ידי המפרסם.

– שילוב הפרסומת במיקום נבחר בפרק: בתחילת הפרק (Pre-roll), באמצע הפרק (Mid-roll), או בסוף הפרק (Post-roll).

– אפשרות להפקת פינת תוכן שיווקי – משבצת של 5-8 דקות בסוף הפרק, בנושא לבחירת המפרסם, המופקת בשיתוף פעולה עימו.

– הצגת באנרים שיווקיים באתר האינטרנט של 'קטעים בהיסטוריה' – אתר עם תפוצה של עשרות אלפי משתמשים בחודש.

מאזינים מספרים על 'קטעים בהיסטוריה'

"תודה על הפודקאסט הכי טוב ברשת לדעתי (ואני שומע את המובילים בהם), איכותי, מצויין, מקיף, מעשיר, זורם."

" לפני 3 שנים, עוד בהיותי תלמיד כיתה יב', התוודעתי לפודקאסט שלך ומאז קיבלו חיי נופך נוסף ומשמעותי ביותר. התחלתי לשמוע את הפודקאסט בכל הזדמנות, באוטובוסים, הליכה, ריצות, נהיגה, שטיפת כלים וכו'…"

"אני מעריץ מושבע של הפודקסטים שלך, חוש הסיפור שלך יחד עם ההומור וקטעי המוזיקה המשובצים כפנינים הופכים את ההיסטוריה הרחוקה למוחשית, קרובה וממש חיה מול עיני המאזין המשתוקק."

"אפשר לקרוא ליובל "יורשו" של פרופסור מיכאל הרסגור המנוח, שכן הוא יגרום גם למי ששנא את שיעורי ההיסטוריה בבית-הספר להיות מרותק למה שקרה בעבר." (ניר כץ, ynet)

"אתמול בנסיעה חזרה מהעבודה האזנתי לפרק, הייתי מרותק ובסוף גם כל כך התרגשתי ומצאתי את עצמי בוכה (הגעתי הביתה עם עיניים אדומות ורטובות, ואשתי וילדי לא הבינו מה קרה…)
אז תודה רבה לך, לא הרבה אנשים יכולים להביא אותי לדמעות אבל אתה הצלחת לזרוק אותי אחורה בזמן והחיית את המאורעות בצורה שרק אתה יכול."

פרסום בפודקאסט 'קטעים בהיסטוריה' – קצת מספרים

– 85,000 האזנות בחודש.

– 30,000 כניסות לאתר historia.co.il בחודש.

– 14,000 חברים בדף הפייסבוק.